Aktualno

Le tri odstotke manjša poraba lahko prinese več kot 80 tisoč evrov letnega prihranka

DAF za leto 2025 prinaša še bolj učinkovite motorje in več serijske opreme za varnost in udobje.

DAF je modele 2025 v konfguracijah 4 x 2 in 6 x 2 serijsko opremil s sistemom kamer digital vision (ki nadomešča običajna ogledala), prediktivnim tempomatom in gumami z nizkim kotalnim uporom, kar omogoča dodatno šestodstotno zmanjšanje porabe. 

Foto: DAF
DAF je modele 2025 v konfguracijah 4 x 2 in 6 x 2 serijsko opremil s sistemom kamer digital vision (ki nadomešča običajna ogledala), prediktivnim tempomatom in gumami z nizkim kotalnim uporom, kar omogoča dodatno šestodstotno zmanjšanje porabe. Foto: DAF

Morda se triodstotno zmanjšanje goriva zdi skromno, a na letni ravni prevozniku, ki prevozi 120 tisoč kilometrov prinaša prihranek okoli 1.600 evrov pri gorivu za vsak tovornjak. Pri floti 50 tovornjakov to pomeni več kot 80 tisoč evrov prihranka na leto.

Nizozemski DAF še vedno izboljšuje učinkovitost dizelskih motorjev, ki pomenijo 99 odstotkov pogona v novih tovornjakih. Sočasno pa širi ponudbo električnih tovornjakov.

Motorja MX-11 in MX-13 delujeta po Millerjevem ciklu

V posodobitvah za leto 2025 je iz motorjev paccar MX-11 in MX-13 z močjo od 270 kilovatov (370 konjskih moči) do 390 kilovatov (530 konjskih moči) iztisnil še triodstotni prihranek pri porabi goriva zaradi desetodstotnega prihranka nove serije vlačilcev XF, XG in XG+, predstavljene leta 2021, in s tem postavil nove standarde v industriji.

Posodobitev več modelov DAF uvršča v tretji emisijski razred, kar prinaša dodatne prihranke pri cestninah na nemških avtocestah.

Foto: DAF
Foto: DAF

Motorja MX-11 in MX-13 delujeta po Millerjevem ciklu z bolj učinkovitim krmiljenjem ventilov, prihranek pri porabi je do tri odstotke na podlagi že leta 2021 doseženih 10-odstotnih prihrankov.

Motorja MX-11 in MX-13 delujeta po Millerjevem ciklu z bolj učinkovitim krmiljenjem ventilov, manjšo kompresijo in nižjo temperaturo v zgorevalnem prostoru, kar hkrati prinaša tudi manjšo porabo in izpuste. Inženirji so pri obeh motorjih izboljšali še turbopolnilnik in EGR-sistem ter prilagodili delovanje novemu krmiljenju ventilov. Namestili so novo črpalko hladilne tekočine, ki jo pri manjših obremenitvah poganja elektrika, pri večjih pa jermen. Zamenjali so še zračni kompresor z novim dvovaljnim s sklopko in motorja pripravili za delovanje na biodizel B100.

Novi zobniški mehanizem zadnje osi

Zadnjo os z oznako SR1344 so opremili z novim zobniškim mehanizmom za večjo moč in vzdržljivost ter prilagodili razmerja za bolj učinkovito vožnjo po klancu navzdol.

Nove nastavitve menjalnika za manjše vrtljaje

Foto: DAF
Foto: DAF

Novi zobniki za večjo vzdržljivost in moč zadnje osi SR1344.

Nova nastavitev menjalnika in optimizacija motorja omogočata uporabo razmerja zadnje osi 2,05 : 1 v kombinaciji z najbolj priljubljeno dimenzijo pnevmatik 315/70R22,5 za zmanjšanje porabe goriva za vse motorje v vlačilcih 4 x 2. Pri stalni hitrosti 85 kilometrov na uro se je število vrtljajev zmanjšalo za sedem odstotkov, s 1.030 na 950 vrtljajev na minuto.

Poleg tega je bila zadnja pogonska os SR1344 dopolnjena z razmerjem 2,64 : 1 z brušeno zasnovo zobnikov za največjo učinkovitost.

Serijska kamera, tempomat …

DAF je modele 2025 v konfiguracijah 4 x 2 in 6 x 2 serijsko opremil s sistemom kamer digital vision (ki nadomešča običajna ogledala), prediktivnim tempomatom in gumami z nizkim kotalnim uporom, kar omogoča dodatno šestodstotno zmanjšanje porabe. Za kupce, ki omenjenih dodatkov v preteklosti niso doplačali, bodo novi tovornjaki omogočali do devetodstotni prihranek pri porabi in izpustih ogljikovega dioksida. S serijskim aerodinamičnim paketom pa so prihranki v praksi lahko še večji.

Novost so še stranski aerodinamični dodatki pri vlačilcih z nizko kabino, primer XD na spodnji fotografiji.

Foto: Luuk van Kaathoven
Foto: Luuk van Kaathoven

DAF XD z nizko kabino in stranskimi aerodinamičnimi dodatki za boljšo učinkovitost.

Novi asistenčni sistemi

DAF je pripravil še nekaj novosti. Recimo stranske aerodinamične letve za nizkopodne vlačilce, serijsko 10-letno naročnino na digitalne storitve paccar connect in tovornjake serijsko opremil s celotnim naborom asistenčnih sistemov, kot so napreden sistem zaviranje v sili (AEBS) najnovejše generacije, opremljen z radarskimi senzorji (dvema dolgega in enim kratkega dosega) in kamero, ki zagotavlja popolno avtonomno zaviranje v sili za pomoč pri izogibanju trčenju ranljivih udeležencev v prometu pred vozilom. Dodatni radar skrbi za novo funkcijo drive-off assist, da zazna in opozori voznika na vse bližnje ranljive udeležence v prometu, ko miruje ali spelje.

Foto: Miloš Milač
Foto: Miloš Milač

Bogatejša serijska oprema tovornjakov DAF za leto 2025 izboljšuje varnost, hkrati pa zmanjšuje porabo, kot denimo pri serijskemu sistemu kamer namesto ogledal.

Snemalnik podatkov o dogodkih snema slike in podatke, ko je aktivirano opozorilo za zaviranje AEBS, sistem DAF side & turn assist pa opozori, če so pešci, kolesarji ali vozila v mrtvem kotu vozila, vključno vse do zadnjega dela prikolice.

Poleg tega bo vsak DAF nove generacije opremljen s sistemom za prepoznavanje omejitev hitrosti, ki voznika obvešča o dejanskih omejitvah hitrosti in ga opozarja ob prehitri vožnji, medtem ko sistem za opozarjanje pred nenamerno zamenjavo voznega pasu pomaga preprečiti morebitne nesreče, tako da opozarja na morebitno nenamerno zamenjavo voznega pasu.

Še več udobja v kabini

Foto: DAF
Foto: DAF

Nova vzvratna kamera na zaslonu v kabini prikazuje, kaj se dogaja na zadnjem delu tovornjaka. Pomočnik za dolge luči (dodatna oprema) samodejno izklopi dolge luči, ko nasproti ali spredaj prihajajo druga vozila. In kot nadaljevanje funkcionalnosti, uporabljene pri prejšnjih tovornjakih DAF, signal za ustavitev v sili opozori druge udeležence v prometu z utripajočimi varnostnimi lučmi, ko tovornjak močno zmanjša hitrost.

Sistem Drowsiness Detection oceni voznikovo budnost in opozori, ko je potreben odmor, medtem ko je na voljo tudi priprava za alcohol interlock – ta olajša namestitev naprave za preizkus alkoholiziranosti, ki mora biti negativen, preden je mogoče zagnati motor.