Aktualno

Nova generacija tovornjakov DAF pripravljena na 100 % HVO

Poleg uvedbe celotne serije popolnoma električnih tovornjakov in razvoja vodikove tehnologije DAF pripravlja svoje motorje z notranjim izgorevanjem na nove vrste goriva, da bi še dodatno zmanjšal emisije CO2. HVO – hidrogenirano rastlinsko olje – je biogorivo najnovejše generacije, ki omogoča do 90-odstotno zmanjšanje emisij CO2 in se lahko odlično uporablja v vseh tovornjakih DAF nove generacije.

Hidrotretirano rastlinsko olje (HVO) je izdelano iz odpadnih proizvodov in maščob iz živilske industrije. Trenutno je najbolj trajnostno gorivo na trgu za dizelske tovornjake in omogoča do 90-odstotno zmanjšanje emisij CO2 (“od kolesa do kolesa”) v primerjavi z običajnim dizelskim gorivom. V nasprotju s prejšnjimi generacijami biogoriv HVO ne vpliva na pridelavo hrane.

Poleg koristi za okolje je pomembna prednost tudi ta, da se HVO lahko uporablja v tovornjakih DAF brez kakršnih koli prilagoditev vozil, pri čemer ohranimo odlično zmogljivost tovornjakov in servisne intervale na do 200.000 kilometrov pri prevozih na dolge razdalje.

Primerno za celotno paleto izdelkov DAF

Vse najnovejše generacije tovornjakov DAF so pripravljene na uporabo 100 % HVO, vključno s priljubljeno serijo LF za distribucijske prevoze, vsestranskim modelom XD (“mednarodni tovornjak leta 2023”) za distribucijo in posebne aplikacije ter vrhunskimi modeli XF, XG in XG+ (“mednarodni tovornjaki leta 2022”) za težke in dolge prevoze.

“DAF je na čelu prizadevanj naše družbe za zmanjšanje emisij CO2,” pravi Patrick Dean, glavni inženir pri DAF Trucks in član upravnega odbora. “Leta 2018 smo prvi predstavili popolnoma električni tovornjak, lani pa smo predstavili povsem novo generacijo električnih tovornjakov z dosegom do 500 kilometrov brez emisij. Pripravljamo se tudi na nove generacije goriv. HVO nam omogoča velik skok pri zmanjševanju emisij CO2 že danes s sedanjimi tovornjaki na trgu in, kar je še pomembneje, “od kolesa do kolesa”. Pri certificiranju tovornjakov glede emisij CO2 bi bil velik korak naprej, če bi evropska zakonodaja cenila prispevek čistih goriv k zmanjšanju emisij CO2, saj si ne moremo privoščiti, da bi priložnosti za doseganje trajnostnega cestnega prometa ostale neizkoriščene. To bi moralo razširiti osredotočenost na celotno verigo – od vira energije do tega, kar prihaja iz izpuha – namesto da se osredotočamo samo na “od cisterne do kolesa”.”

HVO2